A kezdet

2014-ben szereztem meg a hivatalos coach képesítést, azóta vagyok a fejlődni vágyó emberek partnere. Az első években felnőttekkel és cégekkel dolgoztam.

A tapasztalat azt mutatta, hogy az elakadások nagy része a gyerekkorban rögzült, torz minták miatt van, ezért egyre erősebb volt a belső késztetés, hogy a gyerekek “kezét fogjam meg”.  

Pszichológiai, élménypedagógiai és táborszervezési tanulmányokkal bővítve a coaching tudást, elindulhatott a munka az általános iskolásokkal. Hála Istennek, hogy így alakult, mert a gyerekek szemében csillogó intelligencia felpezsdített, a fejlett intellektus pedig teljesen lenyűgözött. 

Küldetés

A cél a kezdetektől fogva változatlan:

teret adni a jó képességű gyerekeknek, hogy
a megfelelés kényszere nélkül adhassák önmagukat, és változatos élményeken keresztül bontakoztassák ki az egyéniségüket. 

A munkámban 3 irányzat elvei hatnak rám.
Nagyon inspirálónak érzem a mondanivalójukat, mert arra adnak bizonyítékot, hogy az ember képes remek életet teremteni magának, amiben jól érezheti magát.

    1. Eric Berne-féle tranzakcióanalízis

      Az egészséges énkép alapfeltétel, hogy a gyerekek sikeresen vegyék a kihívásokat az iskolában és a szociális kapcsolatok terén.
      A játszmák hátterében álló minták ismerete segít, hogy el tudjuk csípni az önszabátoló programokat és alattomos torzult hiteket, hogy a gyerekek ne higgyenek el magukról olyat, ami korlátozza őket a kibontakozásban és kiteljesedésben.
       
    2. Maxwell Maltz Pszichokibernetika

Az önbizalmat és a “képes vagyok” érzést a kitűzött célok elérése építi leggyorsabban. Célmegvalósítás kapcsán a pszichokibernetika tudománya szolgáltat alapot, mert megtanít bennünket, hogyan használjuk az agyunkat a céljaink megvalósítására.

3. Carl Gustav Jung munkásságát dicsérő személyiségelmélet

Ez azért fontos, mert megmutatja a különböző típusú gyerekek és felnőttek sajátosságait, motivációit, és általános működésmódjukat. 

Így könnyebb a személyre szabott fejlesztés, és az egymás mellé helyezkedés a lélek szintjén.

 

 

Van egy álmom…

Kötelességemnek érzem, hogy tápláljam és erősítsem a “kisfelnőttekben” megcsillanó nagyságot, mert a jövő vezetőit, példaképeit és véleményvezéreit látom magam előtt. 

A jövőképem egyelőre álom, de én látom ezt az álmot.
Azok az
emberek vannak hatalmon, akiket példaképként tisztelhetünk. Csillogó szemű boltosok szolgálnak ki bennünket vásárlás közben. Az ügynökökben pedig bízhatunk, mint a barátainkban. 

Olyan emberek töltik be a pozíciókat, legyen az takarító, pedagógus vagy politikus, akik örömmel és szeretetből teszik a dolgukat. 

Nincs megkeseredettség a meg nem valósított, fiókban porosodó tervek miatt. Nincs az őrjítő tehetetlenség érzés a sarokba szorítottság miatt. 
És nincs az emésztő irigység, hiszen mindenki a helyén van.

Ez a győztes társadalom. Mindenki győztesnek érzi magát, mert jól van a bőrében, és az veszi körüli, aminek tud örülni.

Ha azt mondod, hogy ez lehetetlen, igazad van.

Holnapra tényleg lehetetlen, mert tele vagyunk komplexusokkal, elfojtásokkal, és gyógyíthatatlan sérülésekkel. Mi felnőttek. 

De a gyerekek lelke még gyógyítható! Nincs fontosabb dolgunk, mint teleírni az énképüket csupa olyan valós visszajelzéssel, amitől egy életre beléjük ivódik, hogy igenis élhetnek olyan életet, amiben igazán
jól érzik magukat.
Amiben értékesnek érzik magukat.